piatok 19. mája 2017

SPARTAN RACE

     Ahojte, po dlhšom čase tu máme akčný športový článok. Určite už mnoho z vás počulo o preteku zvanom Spartan race. A ak ešte nie, tak vám to v tomto článku trošku objasním a možno práve TY budeš po prečítaní tohto článku ďalší nádejný sparťan. Najprv vám poviem, čo to vlastne tento spomínaný Spartan Race je, a potom vám prezradím, ako sa aj vy môžete úplne zadarmo stať jedným sparťanom. A na konci si môžete prečítať niečo o mojich zážitkoch a pocitoch z tohto úžasného preteku. Už dopredu vám vravím, že toto nebude nič ľahké a niekedy to bude pekne špinavý boj, ale ak miluješ zábavu a výzvy neváhaj a pridaj sa.

Čo je Spartan Race?

     Spartan race je beh z prekážkami, ktorý je rozdelený do viacerých kategórií podľa náročnosti, ktorý sa beží po celom svete.
Existujú tri hlavné druhy pretekov Spartan Race.
 SPRINT- vzdialenosť 5 Km + a 20 + prekážok 
 SUPER - majú vzdialenosť 13 Km+, 24+ prekážok a často sa konajú  na drsnejšom teréne
 BEAST : 20 Km + a 30 + prekážok.
 Za každú nespravenú prekážku je trest 30 angličákov.
Po absolvovaní všetkých troch pretekov v rámci jedného roka môžete získať trifektu. Za každý jeden pretek jednej náročnosti získate jednu tretinu kruhu, ktorú keď po dozbieraní spojíte, získate kruh- tzv trifektu.
A o aké prekážky sa jedná ? Prekážky sú rôzne, od preskakovania stien, podliezania, lezenia po lane až po hod oštepom a brodenie sa bahnom pod ostnaté drôty.



Prečo sa zúčastniť a ako získať vstup úplne zadarmo?

    Hlavným dôvodom prečo sa zúčastniť nejakého preteku nie je vyhrať, ale dokázať, že na to máte, a pri tom sa zabaviť. A Spartan presne toto spája. A presne preto je tak lákavý aj pre bežných úplne nešportovných ľudí. Môžete si ho zabehnúť buď raz pre srandu a skúsiť aké je to boriť sa blatom a skákať cez steny. Alebo to môžete brat ako výzvu a tvrdo naňho trénovať. Nech už chcete ktorékoľvek z toho, ukážem vám ako získate lístok skoro zadarmo.

  Ako na to?

   Stante sa dobrovoľníkom. Za účasť na dni pretekov získate 100 bodov a za deň pred a po získate 50 bodov. Na Sprint a Super potrebujete 100 bodov a na Beast 200. Tieto zľavové kódy môžete využiť na území ČR, SR, Maďarska a Poľska.
Okrem lístku zadarmo získate aj dobrovoľnícke tričko, obed a nápoj. A samozrejme spoznáte úžasných ľudí a zažijete nezabudnuteľné zážitky. Ak sa chcete niekedy zúčastniť ako dobrovoľníci, na dva dni býva aj možnosť bezplatného prespania v telocvični alebo hale. Ale to všetko závisí od toho, kde sa ako dobrovoľníci zúčastníte. Podmienkou je vek 17 rokov.
Dobrovoľníkom sa môžete stať tak, že si vyberiete pretek, na ktorý chcete ísť dobrovoľníka robiť a vyplníte formulár. Po vyplnení formulára vám príde tabuľka, do ktorej si môžete napísať s kým chcete byť na stanovisku, a ktorý deň sa zúčastníte. A o aký druh pomáhania ide? V deň pred pretekom ide o prípravu stanovísk a o pripravovanie obálok pre súťažiacich. V deň zápasu môžete pomáhať na prekážkach, na trati, registrácií či v cieli. To záleží už len od vás.
Niekoľko dní po tom ako budete robiť dobrovoľníka vám príde zľavový kód, na ktorý sa neskôr zaregistrujete. A vualáá bezplatný vstup je na svete.


Rady pre buducich spartanov:

➽ Nepodceňujte prípravu- aj keď sa vám môže zdať, že 7 km je málo, tvrdo sa na sparťana pripravte.
➽ Bežte s niekým- budete si vedieť pomôcť pri ťažších prekážkach. 
➽Trénujte stabilitu -trénujte rúčkovanie a cvičte na ruky- rúčkovanie cez zákerné prekážky býva na sparťanovi najväčší oriešok ( ak nerátame hod oštepom), preto trénujte zhyby a cviky na posilnenie rúk.
 
➽Preplávajte vodu - ak sa na vašom preteku objaví disciplína plávania cez jazero určite ju prejdite ( je dovolené aj pridržiavať sa lana a bójok), lebo trest je až 100 angličákov.
 ➽dostatok vecí na prezlečenie- o bahno a vodu nebude núdza
➽stanovte si cieľ - stanovte si čas, za ktorý chcete pretek odbehnúť alebo na koľkom mieste by ste sa chceli približne umiestniť,bude vás to pri behu viac motivovať.
 

➽Spolupracujte- ak uvidíte, že vedľa vás niekto nevie prejsť cez stenu, trošku ho nadvihnite a pomôžte mu, určite aj vám niekto túto pomoc oplatí.
➽trénujte angličáky 


 Máte aj vy nejaké typy? Budem rada, ak sa s nimi podelíte v komentároch.
.
Môj prvý Spartan Race: Super Nitra 2017

     Na začiatok vám poviem, že som na tento pretek nešla len tak. Snažila som sa trénovať tým, že som chodila pravidelne do posilovne, a že som behávala. Preto som si myslela, že pre mňa tento pretek nebude až taký ťažký. A ani nebol. Pre začiatočníkov je Nitra ako stvorená. Terén je bez väčšieho stúpania, no vlastne je to viac menej rovinka. Na tento špeciálni deň som si priplavila aj špeciálne sparťanske "líčenie" a tým boli dva pásy na lícach. Jeden zelený, druhý čierny. Pravdupovediac ľudia na mňa dosť čudne kukali, keď som takto išla už z Bystrice.
     Pred samotným pretekom som mala dosť zmiešané pocity, bola som vystrašená a zároveň natešená. A navyše som sa obávala o počasie, keďže cestou do Nitry pekne pršalo. Ale ako zázrakom po našom príchode do Agrokomplexu ( nájsť tam parkovisku B5 bolo namáhavejšie ako sa zdá) sa značne vyjasnilo a počas preteku krásne svietilo slnko ( čo neskor spôsobilo spálanie rúk a úpal ). Organizátori v Nitre pripravili užasnú atmosféru a vedeli výborne namotivovať ľudí. Celý beh som začala v celku úspešne, samozrejme keď nerátame, ako som sa skoro potkla o dimovnicu na štarte. Celý pretek prebiehal dobre, až do chvíle kým sme neprišli na prekážku, kde sa rúčkovalo. Tam sa započalo mojich prvých 30 angličákov. Pravdupovediac angličáky boli pre mňa najťažšie, aj keď možno nie ani oni samotné, ale to že po nich som musela pokračovať v behu. Samú ma prekvapilo, ako som bez väčších komplikácii zvládla balancové prekážky, keďže mám problém sa udržať na jednej nohe.


 Ale keď som videla koľko ľudí tam robilo angličáky a vedela som, že som to prešla, tak ma to značne namotivovalo. V polovici preteku ( na 3,5 km ) bol stánok s vodou. Na ktorý som sa tešila asi najviac, keďže sa mi veľmi točila hlava. Tento stánok s vodou ma značne sklamal, keďže voda bola perlivá a na celom preteku bol len jeden stánok s vodou. Podľa mňa by bola pre súťažiacich vhodnejšia neperlivá voda, či voda so solou. Ale zase oceňujem ochotu dobrovoľníkov na trati, ktorý vám vždy poskytli vodu, keď ste
potrebovali. Vo chvíli, keď som si vychutnávala perlivú vodičku , som mala absolvovanú polku preteku. No to som vtedy ešte ani nevedela, čo ma čaká. Nasledoval ostnatí drôt, ktorý bol úplne super, len si treba držať odstup od ľudí, ktorí lezú pred vami, ak nechcete mať všetko bahno v tvári a jazero, ktoré pôsobilo značne špinavo, ale pre mňa to bola asi tá najlepšia disciplína, lebo ma pekne osviežila a pri plávaní som si oddýchla. Najhoršími disciplínami boli pre mňa lano, oštep a ďalšie rúčkovanie. Takže za celý pretek som spravila 120 angličákov. A aký bol ten pocit, keď som preskočila vatru, prebehla cieľom a dostala medailu? Úplne legendárni, ale to pochopíte až v cieli. Že sparťania? Takže celého tohto sparťana hodnotím ako úžasný a legendárny zážitok, na ktorý nikdy nezabudnem. A ďakujem môjmu parťákovi, že to bežal so mnou a pomohol mi vždy, keď bolo treba (aj keď nebolo). Proste krásne strávený deň. 

Ďakujem Nitra. 😻💚

Viac informácii, registrácia na preteky a dobrovoľníkov na : http://www.spartanrace.sk/sk

Dúfam, že po prečítaní tohto článku niekto z vás uvažuje, že sa zapojí do tohto preteku a ak nie tak ste si aspoň prečítali o niečom novom. Ak máte nejaké vlastné skúsenosti zo sparťana alebo rady pre tých, ktorý sa na sparťana len chystajú, budem veľmi rada, keď ich napíšete do komentárov. Prajem vám krásny deň a nezabúdajte na tréning.
                                                                                - The Girl With Yellow Umbrella

2 komentáre:

  1. och toto je môj životný sen zažiť niečo podobné, tak dúfam že sa mi to čoskoro podarí!:)
    Držím palce a prajem pekný deň https://lifeofbasicgirl.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to ti prajem veľa šťastia, a určite podarí ked budeš trénovať :)
      Mimochodom máš veľmi pekný blog :)

      Odstrániť