pondelok 27. marca 2017

Jarná detoxikácia

     Po dlhých, chladných a zamračených dňoch nám konečne prichádza obdobie jari. Obdobie, keď sa roztápa posledný sneh a cez oblaky sa prebleskujú prvé slnečné lúče. Pre veľa ľudí je zima depresívne obdobie, lebo sa rýchlo stmieva, stále je len chladno a ľuďom hlavne chýba slnko. Možno si to mnohí ani neuvedomujete, ale slnko dokáže neuveriteľne nabiť človeka pozitívnou energiou.  A hlavne toto jarné slnko, ktoré každé ráno vyčarí úsmev na tvári mnohým z vás. Ja osobne milujem tie  rána, keď vstanem a do izby mi prenikajú jemné slnečné lúče. Vtedy je všetko krajšie a od rána mám pozitívnu náladu. A to už ani nevravím o tom, keď počujem štebotať vtáčiky alebo to keď sa prechádzam vonku a všetko kvitne. Pre mňa je jar jednoznačne najobľúbenejšie obdobie zo všetkých. A kedže už tu máme toto krásne obdobie, tak sa treba oslobodiť od toho depresívneho JA a nabiť sa pozitívnou energiou. A v tomto článku vám prinášam pár tipov ako na to.

PEELING

     Ak vaša tvárička a telo potrebuje po dlhej zime zregenerovať a osviežiť výbornou radou je peeling. Buď môžete použiť peelingy z drogérie alebo si môžete nejaký doma vyrobiť. Ja pri jarnej detoxikácii uprednostňujem hlavne domáce výrobky. Peeling tváre si robieva skoro každá z nás, ale na peeling celého tela sa často zabúda. A ja vám teraz ukážem jeden jednoduchý domáci peeling na celé telo, ktoré budete mať spravený za pár minút.

Potrebujeme:
4 lyžice kávy
4 cukor
olej
pár kvapiek citróna

Postup:
Všetko poriadne zmiešame a necháme chvíľu odstáť. Následne nanesieme na mokrú pokožku a poriadne vmasírujeme, aby sme sa zbavili všetkých odumretých buniek. Umyjeme a telo natrieme telovým mliekom.

MASKA

     Po poriadnom peelingy netreba zabúdať ani na masku. Vybrať si môžete zase z veľa rôznych tipov. Skvelou vecou sú zlupovacie masky, tie vás navyše aj krásne zbavia pórov a zanechajú pleť jemnou. Ale ja aj tak najviac milujem bahenné masky. Už len kvôli tomu ako vtipne to vyzerá, keď ju máte na sebe. Ale samozrejme aj kvôli účinkom takýchto masiek. Mojou obľúbenou maskou je momentálne bahenná maska od ORSAY. Vynikajúce sťahuje póry a zanecháva pleť jemnú. Narozdiel od mnohých iným masiek môžete sledovať, čo maska dokáže, už keď ju máte na sebe. Po zaschnutí vám na tvári zostanú tmavé bodky na miestach, kde máte najviac pórov a tým môžete vidieť ako ich krásne sťahuje.


PODSTRIHNUTIE VLASOV

    Po zime sú vaše vlasy zničené a vysušené, a preto potrebujú ozdraviť. Áno všade v reklamách môžete vidieť, ako vám rôzne prípravky zregenerujú vlasy a vy si ich nebude musieť podstrihovať. Lenže všetky tie prípravky vám zacelia vlasy len povrchovo. Bude sa vám zdať, že je to v poriadku a vlasy budú vyzerať zdravo, ale oni sa vám budú ďalej štiepiť. A preto je najlepším riešením vlasy si aspoň trochu podstrihnúť. Pre mňa je podstrihávanie vlasov silne emočná vec. Kedže mám rada svoje dlhé vlasy nechcem aby z nich niekto strihal, ale viem, že je to potrebné. Týždeň po strihaní som samozrejme ešte smutná a zdeptaná aké mám teraz krátke vlasy, ale v konečnom dôsledku som šťastná, že mám zdravé vlasy. A navyše ak si podstrihnete vlasy, tak vám budú rýchlejšie rásť a možno vám dorastú aj do dlhej dĺžky ako ste mali predtým. Takže choďte jednoznačne do toho.

DETOXIKÁCIA TELA

    Po tomto všetkom vaše telo zvonka prešlo regeneráciou, ale čo z vnútra? Je čas na jarnú detoxikáciu. Detoxikáciu tela môžete spraviť zase veľa rôznymi spôsobmi. Buď vylúčite nejaké potraviny alebo prejdete na ľahšie stráviteľné jedlo a budete ho kombinovať s rôznymi šťavami. Je naozaj veľa spôsobov, ale ja najviac preferujem "čajovú detoxikáciu" Detoxikácia tela by mala trvať jeden alebo dva týždne.

PŔHĽAVOVÝ ČAJ

   Kedže nám už  všetko tak krásne kvitne, tak by sme to mali využiť a ísť si nazbierať mladú pŕhľavu. Pŕhľavu by ste mali zbierať, čo najďalej od ciest a domov. Na miestach, kde nemôže byť znečistená výparmi. A zbierajte malé, nové lístočky. Tie sú na prípravu čerstvého čaju najvhodnejšie ( pokiaľ si chcete pŕhľavu usušiť, sú vhodné aj väčšie lístky). Keď budete mať pŕhľavu nazbieranú umyte ju a pár listov vložte do pohára a zalejte horúcou vodou. Nechajte pôsobiť 10-15 minút. Ak chcete pŕhľavu piť dlhodobejšie a nemáte čas si ju chodiť každé dva dni natrhať tak ju vysušte. Tohto čaju by ste mali denne vypiť 1.5 litra a okrem neho by ste mali piť len čistú vodu!!! Takže žiadne sladené nápoje alebo káva. Jedlo by malo byť obmedzené na ľahšiu stravu. Nemusíte to nijak preháňať, len sa snažte prijímať viac vlákniny pre ľahšie trávenie. A snažte sa vynechávať ťažké jedlá, lebo potom by táto detoxikácia nemala žiaden zmysel.


A keď si už prejdete celou touto detoxikáciu z vonka aj z vnútra, ste pripravený na príchod jari. Ak k tomu všetkému pridáte ešte žiarivý úsmev, tak váš život bude hneď krajší.
                                                                                      -The Girl With Yellow Umbrella

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára