nedeľa 19. marca 2017

Days in my life: Prha, Brno časť 2

     Po týždni (dvoch) tu máme druhú časť článku z môjho výletu do Prahy. V dnešnom článku vám ukážem tie najkrajšie miesta Prahy, kaviareň a dni otvorených dverí v Prahe a Brne. Takže ak sa niekto chystáte na túto školu, tak sa článok určite oplatí prečítať.
 
 Nádherný výhľad a labuťky 

     Hádam najznámejšie fotografické miestečko v Prahe. Málokedy sa stane, že sa niekto z Prahy vráti bez fotky legendárnych labutiek. Z tohto miesta máte nádherný výhľad na Vltavu a celú Prahu. Najkrajšie je toto miesto navštíviť ráno, lebo je tu vtedy ešte značný kľud a vy si budete môcť užiť pohľad na labuťky v plnej kráse. Toto miesto sa nachádza neďaleko Karlovho mostu a dostane sa sem tramvajom. Alebo aj pešo z Karlovho či iného mosta z centra Prahy.

Hneď ako som tieto krásne labuťky zbadala som pochopila, prečo sú také populárne. Vo chvíli, ako som si sadla na múrik, ku mne všetky doplávali. A to bol naozaj pekný pohľad.

Výhľad na KARLOV MOST PRI ZÁPADE SLNKA
Najvýznamnejším mostom v Prahe je samozrejme ten Karlov. Ale ak mám pravdu povedať, mňa až tak nezaujal. Samozrejme je výnimočný, nachádza sa tam množstvo sôch, takže kým prejdete z jednej strany na druhú máte čo obdivovať. Ale čo je krajšie než samotný Karlov most? Podľa mňa práve výhľad naň. Stačí keď zájdete na ktorýkoľvek most blízko Karlovho. A najlepšie je, zájsť tam podvečer, keď bude zapadať slnko. Lebo ten pohľad je naozaj nezabudnuteľný.

Ja som na tomto mieste bola, len keď slnko zapadalo, ale trochu vám odporúčam tam ísť pri úplnom zapadaní. Keď budete môcť pozorovať, ako sa sfarbuje obloha.

MIZNÚCE SOCHY

   Tento umelecký nápad sa mi v Prahe páčil úplne najviac, zaujal ma svojou jedinečnosťou a nápadom. Nikde som nič takéto nikdy nevidela.


KAVIAREŇ PRI KNIŽNICI

Táto kaviareň sa nachádza v najväčšej knižnici v Prahe. Už len táto knižnica je sama o sebe veľmi zaujímavá. Ak by ste ju chceli celú prejsť, potrebovali by ste na to celý deň. Výhodou tejto obrovskej knižnice je aj 24 hodín denne otvorená miestnosť na učenie. Čo si myslím, že sa sa študentom veľmi zíde. A robia tu veľmi dobrú kávu a aj prostredie je veľmi príjemné.




KARLOVA UNIVERZITA
     Sen väčšiny študentov čo chcú niečo dokázať. Univerzita, ktorá má dobrú povesť v zahraničí, a na ktorú sa hlásia tisícky študentov ročne. Celý univerzitný komplex je veľmi rozsiahli, takže ak sem pôjdete na deň otvorených dverí odporúčam vám si určite v hlavnej budove zohnať mapu. Univerzita má krásne budovy s nezabudnuteľnými výhľadmi na Prahu. Vlastne by som povedala, že to nie je ani škola, lebo s našimi vysokými školami sa to nedá ani porovnávať. Každý kto sem príde si Karlovu univerzitu a aj samotnú Prahu hneď zamiluje.

DOD?
     Hlavným cieľom celej mojej cesty ( okrem úžasného výletu) bolo práve DOD, ktoré sa tu konalo. mojím cieľom bola Prírodovedná Fakulta. Ak ste ešte neboli na dni otvorených dverí, tak vám to trochu zhrniem. Najprv sa konala všeobecná prezentácia školy, kde ste si mohli vypočuť, ako sa na túto školu dostať a ako bude vyzerať samotné štúdium. Nevýhodou ( pre mnoho ľudí výhodou) tejto školy je to, že sa zo začiatku nešpecializuje. Prvé 3 roky musíte študovať všeobecnú biológiu. A po tých troch rokov si musíte podať prihlášku znovu ( a znovu platiť všetky poplatky a robiť ďalšie prijímacie skúšky) aby ste sa dostali na štúdium magistra. Je to dobré pre ľudí, ktorí si nie sú istý, čo presne chcú študovať, ale podľa mňa pre tých, čo vedia,že je to len strata času.
Po tejto pol hodinovej prezentácii prebieha prezentácia jednotlivých oborov ( ktoré si aj tak môžete zvoliť až po tých 3 rokoch). Už len na tejto fakulte sa nachádza okolo 20 vedľajších odborov, ktoré majú prezentáciu všetky v tom istom čase. Takže ak by ste chceli navštíviť viac odborov budete musieť prísť v viacerých časoch prezentácii.
Moje pocity z tejto školy neboli skoro vôbec dobré, je to vynikajúca škola a spôsob samotného štúdia nie je asi pre mňa. Ale každému z vás odporúčam sem na DOD zájsť, lebo tu zistíte informácie, ktoré sú len ťažko dostupné.

BRNO- MASARIKOVA UNIVERZITA
     Brno je tiež ako Praha krásne miesto. Aj keď väčšina ľudí žijúcich v Prahe si z Brna robia srandu. Ak by som mala porovnať tieto mestá, tak Praha je veľká, rušná a krásna. A Brno? Samotnou rozlohou je Brno veľké mesto, ale keď sa preveziete prvým autobusom z mesta, rýchlo sa ocitnete v sídliskovej časti. A toto sa mi na Brne páči, že nie je také veľké, ale aj napriek tomu, keď večer vyjdete von tak stretnete hrozne veľa mladých ľudí. A ak ide o Masarikovu univerzitu, tak nie je ani zďaleka taká krásna ako tá pražská, je to veľká nová budova. Je čiastočne spojená s lekárskou fakultou. A kampus tejto univerzity sa nachádza na opačnom konci mesta. Čo je trochu nevýhodou. Prezentáciu na tejto škole mali tiež veľmi dobre spracovanú a po hlavnej prednáške ste sa mohli o odbore, ktorý vás zaujíma informovať v stánkoch, ktoré sa nachádzali po celej škole. A navyše vám tam dali aj zadarmo knižky týkajúce sa toho odboru, čo chcete študovať.

 Z Masarikovej univerzity môžete mať pekný výhľad na Brno, kedže sa všade nachádzajú okná. A práve toto ma na tejto škole zaujalo, vďaka oknám sa do budovy dostáva slniečko, a to vás dobíja pozitívnou energiou.


    Dúfam, že sa vám tento článok páčil, a že ste sa dozvedeli nejaké nové informácie. Po dopísaní tohto článku som sama zistila, že písanie cestovateľských článkov, je pre mňa ťažké. Ale kedže sú to moje prvé cestovateľské články, tak sa to snažím brať s rezervou. Už sa teraz teším keď vyrazím na nový výlet a napíšem vám z toho nový článok. Prajem vám krásny deň a veľa krásnych zážitkov v ňom.
                                                                               -The Girl With Yellow Umbrella

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára