pondelok 20. novembra 2017

KNIHOVINKY: Žltý svet


   Ak sa vám mám priznať, čítanie kníh nepatrí medzi moje obľúbené voľnočasové aktivity.  Navyše posledné mesiace môjho života boli viac hektické, ako som si vedela predstaviť. A keď som raz len tak prechádzala s malou dušičkou po kníhkupectve, zbadala som jednu knižku. Bolo to, ako keď vám osud do života posunie presne to, čo potrebujete. A keby niet tejto knižky, tak by som stále ležala smutná v posteli a rozmýšľala o tom, ako sa na mňa sype celý svet. Nevravím, že teraz  to nerobím, samozrejme, že nie som hneď šťastná a nabudená do ťažkých dní. To sa tak rýchlo ani nedá, ale táto kniha mi dala presne to, čo som v živote potrebovala. Dala mi povzbudenie, motiváciu a nádej v lepší zajtrajšok. A za toto všetko to chcem tejto knižke oplatiť a ukázať  ju vám všetkým, ktorý hľadáte zmysel života a trápite sa v každodenných depresiách.

   V správnej recenzii knihy by ste mali knihu opísať tak, aby ste zároveň prezradili dej, ale neprezradili koniec. Mali by ste vašou recenziou čitateľa nalákať. Lenže nájsť pár vhodných viet, ktoré opíšu túto knihu je ťažšie, ako si myslíte. Môžem vám povedať, že autor píše o ponaučeniach, ktoré ti pomôžu zmeniť tvoj svet na žltý alebo píše o ponaučeniach z jeho (úspešného) boja proti rakovine. Áno je ťažké si predstaviť, že tieto témy spolu môžu nejak viac súvisieť. Nie je to žiadna kniha, ako prežiť život s rakovinou. Je to kniha ako žiť život pozitívne. Sami to uvidíte, keď budete čítať knihu. Lebo ak autor, ktorý si prechádzal peklom dokázal myslieť pozitívne a vtipne, tak by ste to mali aj vy. On našiel aj v tých najhorších chvíľach niečo pozitívne. 

Niekoľko ponaučení z tejto knihy:
1. Straty sú pozitívne
2. Existuje 7 rád ako byť šťastný
3. Najviac o tebe prezradí to, čo pred ľuďmi skrývaš
4. Nemaj strach byť človekom, akým si sa stal
5. Nie je ťažké zmieriť sa s tým aký je človek, ale s tým, aký sú ľudia
6. Sila prvých zážitkov
7. Finta, ako zistiť , či niekoho ľúbiš

Čo sú to slniečka? A prečo sú tak dôležité ?
  Táto časť knihy je moja najobľúbenejšia a to kvôli tomu, že obsahuje toľko pozitívna a pravdy. Hovorí o slniečkach.
Definícia Slniečka: "Takto nazývame osobu, ktorá je pre náš život nesmierne dôležitá. Slniečka sa zaradujú niekde medzi priateľstvo a lásku. Nemusíme sa s nimi často vídať ani udržiavať s nimi kontakt."
Keď ste si prečítali túto definíciu, mali ste si hneď vybaviť nejakú osobu či osoby. Niekto kto je pre váš život výnimočný a dotvára váš život takým akým je. Slniečka sú ľudia, ktorí sú tu pri nás vždycky, v dobrom aj v zlom. Jednoducho sú slnkom v upršaných dňoch. A keď už tieto slniečka máte nikdy  nedopustíte aby ste ich stratili. Vážte si ich, povedzte im, že vám na nich zaleží, trávte s nimi čas, aby pochopili, čo pre vás znamenajú . Sú to šťastie vo vašom živote. 

Prečo si prečítať práve túto knižku?
-je pozitívna a motivačná
- obsahuje vtipné časti, pri ktorých sami nebudete chápať, ako autor mohol takto zmýšľať v zlých časoch (napríklad : keď mu zobrali nohu a on si ju pochoval : " no kto by mohol povedať, že je jednou nohou v hrobe")
-neobsahuje veľa strán a  je jednoduchá na čítanie
-ukáže vám nový pohľad na život
- v určitých kníhkupectvách ju zoženiete za 2 eurá, čo je dosť málo za knihu, ktorá vás postaví na nohy

V prvom rade vám veľmi pekne ďakujem za prečítanie mojej prvej recenzie ( bola to fuška to vám poviem) a dúfam, že som vás trochu navnadila na prečítanie tejto knižky. Ak poznáte podobne motivačné knižky, budem rada, ak mi ich názvy zanecháte dolu v komentári, veď motivácie nie je nikdy dosť. Prajem vám ešte krásny zvyšok víkendu.
                                                                                    - The Girl With Yellow Umbrella

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára